Sen noci shakespearovské

Sen noci shakespearovské

  • Žánr
  • Scéna Činoherní scéna
  • Premiéra28. květen 2011
  • Délka představení1:45 hod.
  • Počet repríz1
  • Cena

koláž shakespearovských zkratek, digestů, kompresí, apokryfů a parafrází

Skupina brněnských divadel se spojuje za účelem pocty Williamu Shakespearovi ke slavnostnímu zahájení festivalu Divadelní svět. Každý soubor zúčastněných divadel (Městské divadlo Brno, BURANTEATR, Divadelní fakulta JAMU, Divadlo Husa na Provázku, Divadlo Polárka, Divadlo Radost, HaDivadlo, Národní divadlo Brno) si vylosoval tři z osmatřiceti her stratfordského génia a posléze jednu (dvě či tři) předvede v podobě osmiminutové zkratky, variace či parafráze, dle vlastního uvážení a poetiky. Příspěvky jednotlivých souborů budou sjednoceny společnou scénografií Jaroslava Milfajta, evokující soubor Shakespearova Globu a doprovodnou hudební skupinou v charakteristicky alžbětinském obsazení. Propojeny pak budou písněmi z Shakespearových her s dobovou hudbou v podání operních sólistů ND Brno.
 

Režie

  • Stano Slovák

Asistent režie

Překlad

  • Jiří Josek
  • Milan Lukeš

Kostýmy

  • Roman Šolc

Dramaturg

Hudba

Hudební nastudování

Choreografie

Scénář

Macbeth

Lady Macbeth

První čarodějnice

Druhá čarodějnice

Třetí čarodějnice

Vypravěč

Minirecenze Rovnosti

Markéta Stulírová 31. květen 2011 zdroj Brněnský deník

Sedm brněnských divadel a studenti JAMU v sobotu snili Sen noci shakespearovské. V jednom představení, na tomtéž jevišti, po sedmi minutách. Soubor Polárky zpíval, roztodivně poskakoval a zpoza mlhy vykřikoval Hotovo, konec! Ale byl to teprve začátek. Herci Městského divadla Brno předestřeli příběh Tita Andronica. Stručně a vtipně, vznikla zkratka hodná postupu z kvalifikace do hlavní soutěže. Divadelní fakulta jaksi zamrzla v Zimní pohádce. Téměř beze slov, s nucenou lyričností, zato s nápaditým výtvarným pojetím. Jen lední medvěd měl místo srdce květák. Nebo to byly banány? Ansámbl Radosti mylně vzbuzoval dojem bouře a teprve po otázce Jak se vám líbí kupec benátský? bylo jasno. Potlesk. Konec dobrý, všechno dobré. Mahenova činohra zpracovala historické hry a upozornila na nadčasovost námětu o neslučitelnosti morálky a politiky. Buranteatr představil Mouřenína v Bouři, což je jen marketingově odlomený střípek z dosud utajeného Shakespearova veledíla Kakao. Poté se opět představilo Městské divadlo: zloba Lady Macbeth se mísila s tóny pop-opery, baletní čísla vystihla, kolik poetiky ukrývá Cymbelín. Divadlo Husa na provázku ukázalo, že stejně jako žena má i Shakespeare mnoho tváří. Nastal čas polibků, syrových scén a asociativně navazujících obrazů, Hamletovi se chtělo spát i umřít a balonky vzlétly nad iluzivní konstrukci Globe. Blázni na provázku. Nejvíce ze zvolené látky vykřesalo HaDivadlo. Na stole byla hlína a duševně rozpolcený Richard III. si královsky podmanil Simonu Pekovou. Nebo to ona ovládla jeho? Mor na vás všechny!, zaklel ten v nitru hybridní tvor. Sen skončil a ve jménu otce (Peter Brook), syna (Simon Brook) a Williama Shakespeara začal druhý ročník festivalu Divadelní svět.

Newsletter

Divadlo podporují

Oblast hledání

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací