Horečka sobotní noci

Horečka sobotní noci

  • Žánr Zpěvohra
  • Scéna Hudební scéna
  • Premiéra20. leden 2018
  • Délka představení2:30 hod.
  • Počet repríz35
  • Cena 540 - 580 Kč

disco muzikál

Britská hudební skupina Bee Gees se od poloviny 60. let pohybovala na vrcholu hudebních žebříčků. Na konci 70. let s velkým disco boomem zaznamenala obrovský úspěch a v roce 1978 získala Grammy za hudbu k filmu Saturday Night Fever. Hudební romantický film režiséra Johna Badhama byl teprve druhým snímkem, v němž se v hlavní roli objevil John Travolta, a odstartoval tak jeho hvězdnou kariéru. Travolta zde v květované košili, obtažených zvonových kalhotách a botách s vysokými podpatky v roli bravurního tanečníka Tonyho rozpoutal obrovskou vlnu zájmu o disco a stal se idolem milionů lidí po celém světě.

Také divadelní verze vypráví příběh brooklynského mladíka Tonyho Manera, jehož jediným zájmem je trávit víkendy na místní diskotéce, což mu dovoluje zapomenout na všední ubíjející život. Jevištní adaptace filmového hitu měla světovou premiéru 5. května roku 1998 v londýnském Palladium Theater a hrála se zde přes dva roky. Následovalo broadwayské uvedení s více než pěti stovkami repríz a poté se rozpoutala celosvětová „horečka Horečky“. Od roku 2000 byl muzikál hrán v Argentině, Holandsku, Mexiku, Koreji, Španělsku, v roce 2004 proběhl i londýnský revival.  Česká premiéra se konala v roce 2014 v pražském Divadle Kalich.

Konečně se tedy i naši diváci mohou těšit na takové hity jako Stayin´ Alive, Night Fever či How Deep Is Your Love v tomto blyštivě fenomenálním tanečním muzikálu, které si vychutnáte v originálním anglickém znění.

Autor

  • Robert Stigwood
  • Bill Oakes
  • The Bee Gees
  • Ryan Mc Bryde

Překlad

Dramaturg

Scéna

  • Christoph Weyers

Hudební nastudování

Sbormistr

Choreografie

Asistent choreografie

Světelná režie

  • David Kachlíř

Zvuková supervize

  • Jiří Topol Novotný, Andreas Brüll

Produkce

  • Zdeněk Helbich

Asistentka kostýmní výtvarnice

  • Eliška Ondráčková  Lupačová

Scénické projekce

  • Petr Hloušek, Dalibor Černák

Jazykový poradce

  • Zuzana Čtveráčková

Hudební aranžmá

  • Tomáš Küfhaber

Technologická spolupráce

  • Lubomír Spáčil

Zvuková režie

  • Michal Hula, Martin Pitzmos

Linda Manero (Comp.)

Cesar Rodriguez (Comp.)

Maria Huerta (Comp.)

Shirley Charles (Comp.)

Zákazník

Mr. Becker

Tanečnice

Tanečník

TAKTO LZE DISCO DOPORUČIT

Luboš Mareček 26. leden 2018 zdroj www.mestohudby.cz

Písňové hity ve vynikajícím pěveckém provedení, dále výtečně postavená i odtančená choreografie v nablýskaném kostýmovém disko muzikálu a tři mimořádné výkony v hlavních rolích. To vše jsou devízy nového brněnského muzikálu Horečka sobotní noci. (…) Brněnská inscenace muzikálu není žádným analytickým či publicistickým hudebním divadlem. Jedná se tady zejména o milostná, rodinná a pracovní trápení ústředního hrdiny, (…) jde tady především o tanec, disko muziku a písničky, čehož inscenace nabízí v míře vrchovaté. (…) Předností Mošovy inscenace je minuciózní simulování atmosféry amerických sedmdesátek nebo – chcete-li – divadelní materializování časů, kdy se na parketu řádilo v rytmu tanečního diska. (…) K dalším přednostem Mošovy inscenace patří choreografie Igora Barberiće, (…) choreografie má originální styl, který inscenaci tmelí, zároveň je nápaditá a moderní přesto, že pracuje s odkazy k minulosti a využívá i klasiky latinskoamerických tanců. Nutné však je představy choreografa na jevišti bravurně odtančit, což se celé company i sólistům skutečně a bezchybně daří. A jsou to dále sólistická čísla, která při první premiéře udělala z večera skutečný zážitek. Nekorunovaným králem večera byl Kristian Pekar v hlavní roli Tonyho Manera. Pominu-li jeho taneční a hlasovou bravuru, je na tomto výkonu nesmírně cenné jeho vlastní herecké uchopení. Tady se nesetkáte s lacinou imitací ikonického Travolty (…). Pekar našel vlastní a mimořádně přesvědčivý výraz, jde o jeden z jeho nejlepších výkonů ve zdejším angažmá. Při Pekarově jevištní existenci se prostě zdráháte věřit, že Horečka sobotní noci nebyla psána přímo pro něj. Další velké výkony večera patří dívkám. Pěvecky neskutečně suverénní s oprávněnými potlesky na otevřené scéně byla Viktória Matušovová v roli discobohyně Glorie. Při tomto výkonu se už předem těšíte na každý další výstup mladé herečky v pěvecky obtížných partech. Zážitek ze svého sólového hudebního čísla udělala Dagmar Křížová jako Annette. Její vystoupení bylo ukázkou skvělého zpěvu s promyšleným a strukturovaným dávkováním emocí. Všechny písničky je totiž obsahují natolik výmluvně, že je třeba pochválit inscenátory, kteří je ponechali v originálním anglickém znění a bez otrockého českého překladu. Původní songy si v tomto hereckém i slovním balení užijete, i když angličtinou nevládnete. (…)

 

HOREČKA V BRNĚ (…)

Jiří P. Kříž 25. leden 2018 zdroj Právo

(…) Někteří premiéroví návštěvníci brněnské Horečky sobotní noci slzeli při blednoucích vzpomínkách na čas vlastní mladosti, na diskotékové noci, na idoly jmen Travolta nebo bratři v triku Gibbové (B. G.). Scénograf Christoph Weyers jim k tomu s autory scénických projekcí Petrem Hlouškem a Daliborem Černákem stvořili dokonalou iluzi Brooklynského mostu, který k příběhu patří. (…) Režisér Stanislav Moša s choreografem Igorem Barberićem naservírovali publiku nejvybranější pochoutky české herecké a taneční muzikálové kuchyně. (…)

 

MĚSTSKÉ DIVADLO BRNO VE VÍRU HOREČKY SOBOTNÍ NOCI

Jaroslav Štěpaník 22. leden 2018 zdroj www.novinky.cz

(…) To hlavní, co brněnská Horečka sobotní noci nabízí v míře vrchovaté a s „visačkou kvality“, jsou hudba a především tanec. (…) První půle je expozicí, v níž se letmo představí skupina kamarádů, především hlavní hrdina Tony. Přeje si vymanit se z šedé každodennosti tancem, kterým žije. Svým okolím je jako tanečník uznáván a obdivován. Jádrem druhé části je rozvíjející se vztah se Stephanií. I ta chce uniknout z daného prostředí, staví na jiných prostředcích, přehrává a pózuje, až nakonec odhodí přetvářku a vše spěje k happy endu. Působivější zkratku o zvratu na cestě k dospělosti přináší vítězství páru v taneční soutěži. Tony poznává, že jsou tanečníci lepší než on, a dá to znát způsobem překvapivě rytířským. Brněnská inscenace uchvátí nejvíc sborovými tanečními a vokálními čísly, která jsou pilíři stavby muzikálu. Aranžmá a choreografie jednotlivých výstupů za výborných výkonů tanečníků a zpěváků diváky strhávají k častému a zaslouženému potlesku. Výkony sólistů nezůstávají pozadu. V hlavní roli se velmi dobře a výrazně uvedl Kristian Pekar, stejně skvělou partnerkou mu byla v premiérovém představení Svetlana Janotová. Pěvecky výborně „prolínala“ dějem Viktória Matušovová (Gloria), velmi dobře „to znělo“ kamarádskému kvartetu, silně zapůsobil např. pěvecký přednes Daniela Rymeše, roli rozjívené, tápající a nešťastně zamilované Annette pěkně uchopila Dagmar Křížová. Horečka sobotní noci je nabídkou, která nabudí tu správnou teplotu napříč generacemi od nejmladších po pamětníky časů, kdy vypukla. Lze očekávat, že se zařadí k divácky zvlášť oblíbeným představením, která přinášejí svěží, stále mladistvý vítr i vír hudby, tance, rytmu. Také vždy vítanou relaxaci a dříve narozeným pohlazení vzpomínek.

 

HOREČKA SOBOTNÍ NOCI ANEB TEN NEJLEPŠÍ MUZIKÁL, JAKÝ JSEM KDY U MOŠI VIDĚL

Vratislav Mlčoch 22. leden 2018 zdroj www.babocka.vram.cz

(…) Český text, anglické písně, důraz na sociální prostředí. (…) Mladá generace tísněná svěrací kazajkou, okovy a klecí společnosti i vlastní rodiny si hledá únik a seberealizaci kde se dá. (…) Písně jsou vždy krásnější v originálním jazyce, jehož kvalit sebelepší překlad nemůže dosáhnout. A ty písně jsou skutečně krásné, čistě a jasně zpívané, ostatně většinu určitě znáte. Ale hlavní jsou taneční čísla. Bože, to je krása. Žádné řeči à la „až si to sedne, bude to lepší“ zde nemají místo. Už si to sedlo na zkouškách. Synchronizace pohybů, parádní choreografie, pestrost kostýmů, náznaková, ale vypovídající a proměnlivá scéna a nakonec velkoryse obsazený orchestr – no paráda non plus ultra. Hluboká poklona před celým realizačním týmem a ještě větší před Kristianem Pekarem, představitelem Tonyho, který pro muzikál udělal totéž, co Johnny Travolta pro film. Prakticky nesleze z jeviště, tančí jako o život a přitom zpívá z plna hrdla. (…) Ještě jedna věc, ta nejlepší nakonec. Už stojíte a tleskáte, když při děkovačce to celá parta ještě jednou rozpálí, že zíráte. Ta Mošova parta je fakt nepřekonatelná.

 

Newsletter

Divadlo podporují

Oblast hledání

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

<