Horečka sobotní noci

Horečka sobotní noci

  • Žánr Zpěvohra
  • Scéna Hudební scéna
  • Premiéra20. leden 2018
  • Délka představení2:30 hod.
  • Počet repríz47
  • Cena 540 - 580 Kč

disco muzikál

Britská hudební skupina Bee Gees se od poloviny 60. let pohybovala na vrcholu hudebních žebříčků. Na konci 70. let s velkým disco boomem zaznamenala obrovský úspěch a v roce 1978 získala Grammy za hudbu k filmu Saturday Night Fever. Hudební romantický film režiséra Johna Badhama byl teprve druhým snímkem, v němž se v hlavní roli objevil John Travolta, a odstartoval tak jeho hvězdnou kariéru. Travolta zde v květované košili, obtažených zvonových kalhotách a botách s vysokými podpatky v roli bravurního tanečníka Tonyho rozpoutal obrovskou vlnu zájmu o disco a stal se idolem milionů lidí po celém světě.

Také divadelní verze vypráví příběh brooklynského mladíka Tonyho Manera, jehož jediným zájmem je trávit víkendy na místní diskotéce, což mu dovoluje zapomenout na všední ubíjející život. Jevištní adaptace filmového hitu měla světovou premiéru 5. května roku 1998 v londýnském Palladium Theater a hrála se zde přes dva roky. Následovalo broadwayské uvedení s více než pěti stovkami repríz a poté se rozpoutala celosvětová „horečka Horečky“. Od roku 2000 byl muzikál hrán v Argentině, Holandsku, Mexiku, Koreji, Španělsku, v roce 2004 proběhl i londýnský revival.  Česká premiéra se konala v roce 2014 v pražském Divadle Kalich.

Konečně se tedy i naši diváci mohou těšit na takové hity jako Stayin´ Alive, Night Fever či How Deep Is Your Love v tomto blyštivě fenomenálním tanečním muzikálu, které si vychutnáte v originálním anglickém znění.

 

Autor

  • Robert Stigwood
  • Bill Oakes
  • The Bee Gees
  • Ryan McBryde

Překlad

Dramaturg

Scéna

  • Christoph Weyers

Hudební nastudování

Sbormistr

Choreografie

Asistent choreografie

Světelná režie

  • David Kachlíř

Produkce

  • Zdeněk Helbich

Scénické projekce

  • Petr Hloušek, Dalibor Černák

Zvuková supervize

  • Jiří Topol Novotný, Andreas Brüll

Hudební aranžmá

  • Tomáš Küfhaber

Asistentka kostýmní výtvarnice

  • Eliška Ondráčková  Lupačová

Jazykový poradce

  • Zuzana Čtveráčková

Zvuková režie

  • Michal Hula, Martin Pitzmos

Technologická spolupráce

  • Lubomír Spáčil

Monty

Linda Manero (Comp.)

Cesar Rodriguez (Comp.)

Maria Huerta (Comp.)

Shirley Charles (Comp.)

Zákazník

Mr. Becker

Tanečnice

Tanečník

PORTOROŽ ZAŽILA BRNĚNSKOU HOREČKU

Miroslav Homola 3. červenec 2018 zdroj Právo

(…) Na jubilejním 25. ročníku festivalu Letni primorski festival bylo počasí bez chyby a předvedená Horečka jako by k atmosféře letního Jadranu doslova patřila. (…) Ve slavném příběhu, jehož režie se v brněnském nastudování ujal principál Stanislav Moša, se slovinskému publiku představili Kristian Pekar v roli Tonyho Manera a Svetlana Janotová jako Stephanie Mangano. (…) Mimořádnou diváckou přízeň si Brno vysloužilo také díky tomu, že celý muzikál živě doprovázel orchestr, a to pod vedením Tomáše Küfhabera. (…) Největší chvály se dostalo souboru Městského divadla Brno za jeho profesionální ztvárnění písní v bezkonkurenční choreografii Igora Barberiće.

 

HOREČKA SOBOTNÍ NOCI – ŠACHOVÁ TANEČNÍ PARTIE

Josef Meszáros 26. únor 2018 zdroj www.scena.cz

(…) Principál a matador divadla Stanislav Moša si dokáže poradit s jakýmkoli scénickým kusem, počínaje původními muzikály a hudebními projekty, které vznikaly na míru souboru, po špičkové muzikálové kusy ze zahraničí. Ty dost často stíhá uvést v české premiéře. V případě Horečky tomu sice tak nebylo, ale oproti pražské produkci nabízí Městské divadlo Brno nový zvukový systém, a pokud k němu připočteme čistou orchestrální interpretaci, nadané sólové interprety a hlavně nápaditou choreografii, to vše ještě znásobené čistotou světelných efektů, pak na sebe skvělý zážitek nenechá dlouho čekat. (…) Režisér Stanislav Moša ve své interpretaci zdůrazňuje nejen únik mladé generace před rodinnými problémy a společenským rozčarováním, ale hned v úvodu nastoluje i různé sociální existenční otázky. Mladý člověk má nejen dostatek síly, aby všechny vlivy svého okolí vstřebal, ale daleko dříve dokáže předestřít řešení, které je leckdy přímočaré, nečekané v čistotě, ale někdy trochu zastřené nerozvážností a nezkušeností. (…) Marco Salvadori se skvěle vyrovnal s obloukem role, na jednu stranu snaživý a pilný zaměstnanec, poslušný syn, který se nám před očima proměňuje až po zralého vůdce. Vítězství v taneční soutěži nepřijímá, protože v nitru vyhodnocuje výkon druhé dvojice jako lepší. Do toho je zasažený smrtí kamaráda. (…) Kristýna Daňhelová coby Stephanie dokáže být patřičně tajemná. Před diváky ukazuje svou interpretační zralost v plném lesku. Zdravě Tonyho odmítá, i když její srdce po něm dostatečně sálá. Dokáže se pohybovat mezi neohrabanými teenagery. Nakonec zahazuje slupku uzavřenosti a do taneční hudby prýští její neskrývané emoce vůči Tonymu. (…) Zvláštní hereckou příležitost mají představitelé Glorie a Montyho – Víktória Matušová a Aleš Slanina. Oba jsou svým způsobem průvodci celým příběhem. (…) Kostýmní výtvarnice Andrea Kučerová si pohrála detailně s kostýmy ve stylu hippies, kalhot do zvonu, širokých límců, hlubokých rozhalenek u pánů. Scéna Christopha Weyerse nabízí industriální městský exteriér. (…) Symbolika mostních pilířů a mostu vůbec představuje oblouk jistoty a opory v životě, kdy je třeba hledat spojnice. (…) Blikající diskotékový parket láká nejen k tanci, ale hlavně představuje šachovnici, na níž mladí dokážou rozplést spletitou partii vztahů mezi sebou. Taneční rej dává v poutavé choreografii Igora Barberiće každému divákovi naději bez ohledu, zda nostalgicky vzpomíná na své mládí, nebo je mladý. (…)

 

HOREČKA SOBOTNÍ NOCI V BRNĚNSKÉ PODOBĚ DOKÁŽE ROZTANČIT PUBLIKUM

Kateřina Šebelová 18. únor 2018 zdroj www.epochtimes.cz

(…) Kristian Pekar v roli Tonyho prezentuje uvěřitelným projevem dospívajícího teenagera, který si hledá své místo na slunci. Obyčejný kluk s rytmem v těle tápe životem a jeho víkendové úniky v disco klubu mu vhání radost do života. Kristian Pekar se se svou postavou výtečně sžil. Udržuje v sobě v rovnováze dvě polohy – nesebevědomého kluka plného vnitřních pochyb v kombinaci s floutkem, který patří k hvězdám zdejší diskotéky. Pěvecky ani tanečně nelze Pekarovi nic vytknout. Skvěle odtančená taneční čísla vykazují velkou profesionalitu i smysl pro rytmus a jsou doslova svěží podívanou. Dobrou hereckou partnerku Tonymu tvoří Stephanie (Svetlana Janotová), která opětovně dokazuje, že tančit i zpívat rozhodně umí na výbornou. Její hrané vysoké sebevědomí dodává inscenaci potřebnou šťávu. Nezklame ani Daniel Rymeš ztvárňující nesebevědomého a váhajícího Bobbyho C., který svůj pokažený život zakončí nešťastným způsobem. K milým překvapením inscenace patří Dagmar Křížová v roli Annette. Vydařeně hodnotím postavu barové zpěvačky Glorie, kterou ztvárnila Viktória Matušovová. Její pěvecký rozsah je vždy pozoruhodným zážitkem a tento muzikál je toho jasným důkazem. Pobaví Aleš Slanina v roli extravagantního diskžokeje Montyho. Herecký soubor Městského divadla Brno nabízí v Horečce sobotní noci profesionální dynamickou podívanou v podobě precizně odzpívaných a ještě lépe odtančených tanečně pěveckých čísel v doprovodu nesmrtelných disco rytmů od Bee Gees, které se prostě dostanou pod kůži. (…)

 

 

TAKTO LZE DISCO DOPORUČIT

Luboš Mareček 26. leden 2018 zdroj www.mestohudby.cz

Písňové hity ve vynikajícím pěveckém provedení, dále výtečně postavená i odtančená choreografie v nablýskaném kostýmovém disko muzikálu a tři mimořádné výkony v hlavních rolích. To vše jsou devízy nového brněnského muzikálu Horečka sobotní noci. (…) Brněnská inscenace muzikálu není žádným analytickým či publicistickým hudebním divadlem. Jedná se tady zejména o milostná, rodinná a pracovní trápení ústředního hrdiny, (…) jde tady především o tanec, disko muziku a písničky, čehož inscenace nabízí v míře vrchovaté. (…) Předností Mošovy inscenace je minuciózní simulování atmosféry amerických sedmdesátek nebo – chcete-li – divadelní materializování časů, kdy se na parketu řádilo v rytmu tanečního diska. (…) K dalším přednostem Mošovy inscenace patří choreografie Igora Barberiće, (…) choreografie má originální styl, který inscenaci tmelí, zároveň je nápaditá a moderní přesto, že pracuje s odkazy k minulosti a využívá i klasiky latinskoamerických tanců. Nutné však je představy choreografa na jevišti bravurně odtančit, což se celé company i sólistům skutečně a bezchybně daří. A jsou to dále sólistická čísla, která při první premiéře udělala z večera skutečný zážitek. Nekorunovaným králem večera byl Kristian Pekar v hlavní roli Tonyho Manera. Pominu-li jeho taneční a hlasovou bravuru, je na tomto výkonu nesmírně cenné jeho vlastní herecké uchopení. Tady se nesetkáte s lacinou imitací ikonického Travolty (…). Pekar našel vlastní a mimořádně přesvědčivý výraz, jde o jeden z jeho nejlepších výkonů ve zdejším angažmá. Při Pekarově jevištní existenci se prostě zdráháte věřit, že Horečka sobotní noci nebyla psána přímo pro něj. Další velké výkony večera patří dívkám. Pěvecky neskutečně suverénní s oprávněnými potlesky na otevřené scéně byla Viktória Matušovová v roli discobohyně Glorie. Při tomto výkonu se už předem těšíte na každý další výstup mladé herečky v pěvecky obtížných partech. Zážitek ze svého sólového hudebního čísla udělala Dagmar Křížová jako Annette. Její vystoupení bylo ukázkou skvělého zpěvu s promyšleným a strukturovaným dávkováním emocí. Všechny písničky je totiž obsahují natolik výmluvně, že je třeba pochválit inscenátory, kteří je ponechali v originálním anglickém znění a bez otrockého českého překladu. Původní songy si v tomto hereckém i slovním balení užijete, i když angličtinou nevládnete. (…)

 

HOREČKA V BRNĚ (…)

Jiří P. Kříž 25. leden 2018 zdroj Právo

(…) Někteří premiéroví návštěvníci brněnské Horečky sobotní noci slzeli při blednoucích vzpomínkách na čas vlastní mladosti, na diskotékové noci, na idoly jmen Travolta nebo bratři v triku Gibbové (B. G.). Scénograf Christoph Weyers jim k tomu s autory scénických projekcí Petrem Hlouškem a Daliborem Černákem stvořili dokonalou iluzi Brooklynského mostu, který k příběhu patří. (…) Režisér Stanislav Moša s choreografem Igorem Barberićem naservírovali publiku nejvybranější pochoutky české herecké a taneční muzikálové kuchyně. (…)

 

MĚSTSKÉ DIVADLO BRNO VE VÍRU HOREČKY SOBOTNÍ NOCI

Jaroslav Štěpaník 22. leden 2018 zdroj www.novinky.cz

(…) To hlavní, co brněnská Horečka sobotní noci nabízí v míře vrchovaté a s „visačkou kvality“, jsou hudba a především tanec. (…) První půle je expozicí, v níž se letmo představí skupina kamarádů, především hlavní hrdina Tony. Přeje si vymanit se z šedé každodennosti tancem, kterým žije. Svým okolím je jako tanečník uznáván a obdivován. Jádrem druhé části je rozvíjející se vztah se Stephanií. I ta chce uniknout z daného prostředí, staví na jiných prostředcích, přehrává a pózuje, až nakonec odhodí přetvářku a vše spěje k happy endu. Působivější zkratku o zvratu na cestě k dospělosti přináší vítězství páru v taneční soutěži. Tony poznává, že jsou tanečníci lepší než on, a dá to znát způsobem překvapivě rytířským. Brněnská inscenace uchvátí nejvíc sborovými tanečními a vokálními čísly, která jsou pilíři stavby muzikálu. Aranžmá a choreografie jednotlivých výstupů za výborných výkonů tanečníků a zpěváků diváky strhávají k častému a zaslouženému potlesku. Výkony sólistů nezůstávají pozadu. V hlavní roli se velmi dobře a výrazně uvedl Kristian Pekar, stejně skvělou partnerkou mu byla v premiérovém představení Svetlana Janotová. Pěvecky výborně „prolínala“ dějem Viktória Matušovová (Gloria), velmi dobře „to znělo“ kamarádskému kvartetu, silně zapůsobil např. pěvecký přednes Daniela Rymeše, roli rozjívené, tápající a nešťastně zamilované Annette pěkně uchopila Dagmar Křížová. Horečka sobotní noci je nabídkou, která nabudí tu správnou teplotu napříč generacemi od nejmladších po pamětníky časů, kdy vypukla. Lze očekávat, že se zařadí k divácky zvlášť oblíbeným představením, která přinášejí svěží, stále mladistvý vítr i vír hudby, tance, rytmu. Také vždy vítanou relaxaci a dříve narozeným pohlazení vzpomínek.

 

HOREČKA SOBOTNÍ NOCI ANEB TEN NEJLEPŠÍ MUZIKÁL, JAKÝ JSEM KDY U MOŠI VIDĚL

Vratislav Mlčoch 22. leden 2018 zdroj www.babocka.vram.cz

(…) Český text, anglické písně, důraz na sociální prostředí. (…) Mladá generace tísněná svěrací kazajkou, okovy a klecí společnosti i vlastní rodiny si hledá únik a seberealizaci kde se dá. (…) Písně jsou vždy krásnější v originálním jazyce, jehož kvalit sebelepší překlad nemůže dosáhnout. A ty písně jsou skutečně krásné, čistě a jasně zpívané, ostatně většinu určitě znáte. Ale hlavní jsou taneční čísla. Bože, to je krása. Žádné řeči à la „až si to sedne, bude to lepší“ zde nemají místo. Už si to sedlo na zkouškách. Synchronizace pohybů, parádní choreografie, pestrost kostýmů, náznaková, ale vypovídající a proměnlivá scéna a nakonec velkoryse obsazený orchestr – no paráda non plus ultra. Hluboká poklona před celým realizačním týmem a ještě větší před Kristianem Pekarem, představitelem Tonyho, který pro muzikál udělal totéž, co Johnny Travolta pro film. Prakticky nesleze z jeviště, tančí jako o život a přitom zpívá z plna hrdla. (…) Ještě jedna věc, ta nejlepší nakonec. Už stojíte a tleskáte, když při děkovačce to celá parta ještě jednou rozpálí, že zíráte. Ta Mošova parta je fakt nepřekonatelná.

 

Newsletter

Divadlo podporují

Oblast hledání

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací